Publicerad: 2022-12-28

Senast uppdaterad: 2022-12-28

En bild

En aktiv klubb

Segelflygarna i Uppsala är en av landets mest aktiva segelflygklubbar.

Som satsar på utbildning

Vi ligger långt fram när det gäller utbildning, och utbildar mellan tio och femton nya segelflygare varje år. Vi kan erbjuda allt från grundutbildning till avancerad flygning och instrumentflygning, dvs vår klubb har kapacitet för en komplett utbildning. Är du intresserad av mer information kan du titta på sidan om utbildning.

Och externa evenemang

Vi ordnar också flygningar för allmänheten. Det vi erbjuder är presentflygningar & företagsevent. Det förstnämnda är ett spännande arrangemang vid allt från födelsedagsfirande till svensexor och möhippor, medan företagsevent riktar sig mot de som vill bjuda sina kunder/anställda på en lite annorlunda upplevelse, konferens eller firmafest. Dessa flygningar brukar vara mycket uppskattade!

Prova på du med!

Ett annat sätt är provlektioner för de som vill få ett smakprov på vad segelflygning innebär. Kontakta oss gärna på ufk.segel@gmail.com eller kom ut till fältet og se vad vi håller på med. Du hittar oss oftast på fältet en dag då det är soligt och om det dessutom som på bilden nedan finns små moln som ser ut som bomullstussar spridda över himlen då betyder det att det finns termik och då är vi helt säkert i luften.