Publicerad: 2022-12-28

Senast uppdaterad: 2022-12-28

Flygfältet

Sundbro

Hitta till vårt flygfält - Sundbro -strax norr om Uppsala:

Länk till Google Maps! Länk till annan webbplats.

Från väster (Enköping, Sala, Luthagen)

Väg 272 från Uppsala mot Gysinge/Sandviken. Efter ca 8 km från Uppsala, sväng höger vid blå skylt "SUNDBRO". Efter drygt 1 km ser du Sundbro flygfält på höger sida. Parkering finns såväl före som efter hangarerna och klubbstugorna.

Från öster (E4)

Från Uppsala kör gamla E4 norrut mot Björklinge. Efter ca 1 mil sväng vänster vid Svista mot Bälinge/Flygfält. Följ vägen ca 3 km rakt fram genom en rondell. Fortsätt genom Forkarby samhälle och när du kommer ut i öppet landskap ser du flygfältet lite till vänster. Parkering finns såväl före som efter hangarerna och klubbstugorna.

Med buss

Fån Uppsala Centralstation tag buss 844 mot Östervåla, stig av vid Stora Nyåker. Bussen stannar strax efter korsningen med avtagsvägen mot Sundbro. Följ avtagsvägen skyltad med Flygfält Sundbro ett par kilometer.

Tips: Upplands Lokaltrafik har en färdplaneringtjänst på denna länk! Länk till annan webbplats.